preskoči na sadržaj

Osnovna škola Gvozd

 > O školi  > Knjižnica
Knjižnica

Međunarodni dan darivanja knjiga 2018.

Autor: Unknown , 14. 2. 2018.

 

Svoju knjigu daruj, tuđe srce obraduj!

 

 

U Hrvatskoj svako treće dijete nema niti jednu slikovnicu ili dječju knjigu što ostavlja trag na sveukupnom  razvoju djeteta i ostvarivanju njegovih potencijala.

Cilj Međunarodnoga dana darivanja knjiga je ohrabriti djecu i odrasle diljem svijeta da 14. veljače daruju knjige djeci kako bi probudili ljubav prema čitanju  i potaknuli ih da čitaju više.

Školska je knjižnica organizirala akciju  prikupljanja slikovnica pod geslom "Čitam, dam, sretan sam - svoju knjigu daruj i tuđe srce obraduj" u sklopu  nacionalne kampanje "Čitaj mi!". Akciji su se pridružili učenici naše škole koji su pripremili kutije za odlaganje darovanih knjiga i slikovnica, a zatim su te iste kutije napunili slikovnicama, stripovima i dječjim knjigama koje su oni prerasli. Prikupljene slikovnice i knjige darovali smo djeci u vrtiću.

  

 

U suradnji s lokalnim volonterima iz Suncokreta, i njihovim gostima, volonterima iz Portugala, Francuske i Turske, učenici prvog razreda dobili su nove slikovnice i bojice.

 

Tim su omogućili svakom prvašiću da čita i razvija svoje potencijale. 

Zašto je važno čitati naglas djetetu od najranije dobi?

Mnogi važni dokumenti i strategije vezane uz čitanje naglašavaju da je upravo metoda glasnog čitanja ključna za razvijanje čitateljskih navika i kasniji uspjeh u školi te općenito uspjeh u stjecanju znanja i vještina. Glasno čitanje djeci često služi i prevenciji poteškoća u čitanju koje se mogu javiti već u najranijoj dobi. Da ne bude zabune, izuzetno je važno čitati djeci svih uzrasta, a ne samo najmlađima.
Evo nekoliko činjenica zašto je važno čitanje naglas te savjeta i ideja za provedbu glasnog čitanja djeci najmlađe dobi:

  • Glasno čitanje stavlja knjige u središte pažnje te ih predstavlja kao izvore ugodnog, vrijednog i uzbudljivog iskustva. Djeca, koja od najranije dobi nauče vrijednost knjiga, najčešće postanu vrsni samostalni čitatelji.
  • Glasno čitanje pomaže djeci povezati ono što vide, čuju i pročitaju. Glasno čitanje odraslih djeci proširuje dječji vokabular i proširuje njihovo opće znanje.
  • Glasno čitanje omogućuje roditeljima, bakama i djedovima, braći i sestrama, učiteljima, rodbini i prijateljima da budu čitateljski uzori djeci. Na taj se način njihova ljubav prema knjizi lako prenosi na djecu.
  • Glasno čitanje djeci otkriva literaturu koju možda nikada sami ne biste otkrili, poput poezije, kratkih priča...
  • Glasno čitanje omogućuje djeci upoznavanje s književnim jezikom koji se znatno razlikuje od svakodnevnog govora, ili jezika koji se čuje na televiziji, pročita u novinama ili čuje u filmovima. Na taj način djeca bolje razumiju složene rečenične strukture.
  • Glasno čitanje omogućuje djeci maštanje o ljudima, mjestima, vremenima i događajima koje nisu upoznali ili doživjeli.
  • Glasno čitanje stvara vezu između djeteta i odraslog koji mu čita te im tako osigurava zajedničke teme za razgovor. Govorenje i razgovor pomažu u razvoju vještina čitanja i pisanja.
  • Glasno čitanje pomaže razvoju kognitivnih sposobnosti kroz razgovore o pročitanom.
  • I na kraju, ali ne i manje važno - glasno čitanje je zabavno!

Izvor: http://www.citajmi.info/citanje-naglas/ 








Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 
Logo škole

 
Oglasna ploča
 
POPIS UDŽBENIKA
 
Školsko zvono

 
HRABRI TELEFON
 
RED BUTTON

 
Lektira

 
Hrvatski pravopis

 
Jezični savjeti

 
Korisni linkovi




 
Arhiva dokumenata
 
Upisi u srednju školu

 
e-Dnevnik

 
Sigurnost na internetu

 
Projekti

 

 

 
"Zajedno na obrok 2"

 
Zelena čistka

 
Poveznice

 

 

 

 

 
Računi e-pošte

  

 

 

 

 

 
Tražilice

 
 > O školi  > Knjižnica
CMS za škole logo
Osnovna škola Gvozd / Ul. kralja Petra Svačića 21, HR-44410 Gvozd / os-gvozd.skole.hr / os-gvozd@os-gvozd.skole.hr
preskoči na navigaciju