Listopad - Mjesec školskih knjižnica
Autor: Unknown , 22. 10. 2012.
"Obrazovan je onaj koji zna gdje naći ono što ne zna."
Cilj školske knjižnice je učenike znati naučiti učiti, odnosno naučiti učenika kako i gdje pronaći željenu informaciju.
Povodom obilježavanja Mjeseca školskih knjižnica u školskoj su knjižnici održani nastavni satovi.
Učenici su naučili...
1. RAZRED
Tema: Knjižnica
Ključni pojmovi: školska knjižnica, školski knjižničar
- upoznavanje učenika sa knjižničarkom i knjižničnim prostorom; naučiti ih razlikovati knjižnicu od knjižare; naučiti ih posuđivati čuvati i vraćati knjige na vrijeme; pokazati razliku između knjiga (slikovnica, rječnik, knjiga);
Tema: Dječji časopisi
Ključni pojmovi: rubrika, naslovnica, poučno-zabavni list, mjesečnik
- učenike naučiti prepoznati i imenovati dječje časopise (naslovnica), razlikovati dječji tisak od dnevnog tiska i časopisa; naučiti ih prepoznati rubriku te znati odrediti da li ga sadržaj poučava ili zabavlja (poučno- zabavni list), razlikovati časopise po vremenu izlaženja da li je tjednik, mjesečnik ili godišnjak
3.RAZRED
Tema: Knjižnična građa
Ključni pojmovi: knjiga, književnik, ilustrator, prevoditelj
- učenike naučiti imenovati osobe koje su važne za nastanak knjige (autor, ilustrator, prevoditelj) te prepoznati dijelove knjige (naslovnica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje nakladnik) i podatke o knjizi
4.RAZRED
Tema: Knjižnična građa – referentna zbirka
Ključni pojmovi: enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas
- učenike upoznati s referentnom zbirkom (enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas..) i načine njezine uporabe u svrhu proširivanja znanja
5. RAZRED
Tema: Smještaj knjiga na policama, UDK
Časopisi za popularizaciju znanosti – stručni časopisi
Ključni pojmovi: znanost, struka, sažetak
signatura, kataložni opis, knjižnični katalog, UDK
- učenike sve više poučavati samostalnoj uporabi izvora informacija i znanja – od petog razreda u središtu pozornosti su informacije odnosno njeno vrjednovanje u svrhu razvijanja osobne odgovornosti pri stjecanju vještina potrebnih za cjeloživotno učenje
- trebaju znati uočiti područja ljudskog znanja( struke), odnosno prepoznati i imenovati znanosti te zapaziti njihovo grananje
- da učenik zna pronaći knjigu na polici uz pomoć signature
- da zna objasniti kataložni opis
- te pronaći knjigu u knjižnici uz pomoć knjižničnog kataloga
6.RAZRED
Tema: Organizacija i poslovanje školske knjižnice
Ključni pojmovi: UDK-klasifikacija, stručni i predmetni katalog
- učenik treba znati razumjeti sustav Univerzalne decimalne klasifikacije (UDK) kojom se klasificiraju popularno znanstvena i stručna djela te prema njemu znati pronaći knjigu u bilo kojoj knjižnici
- naučiti ih služiti se katalozima i bibliografijama pri pronalaženju informacija za potrebe problemsko – istraživačke i projektne nastave
- učenike poticati na samostalno rabljenje predmetnica, odabir tehnike rada, načina pretraživanja te izvora informacija za rješavanje problemsko – istraživačkih zadaća
7. RAZRED
Tema: Periodika na različitim medijima
Ključni pojmovi: tiskana i elektronička periodika, autorstvo, citat
- naučiti učenike izabrati i uporabiti podatke iz različitih časopisa pri oblikovanju informacija
- pronaći citat, znati citirati, i uporabiti ga – usvojiti citiranje literature pri izradbi referata i zadaća istraživačkog tipa
- osposobiti učenika pretraživati fondove knjižnica putem e- kataloga (on – line katalozi)
- znati pronaći odgovor na pitanje ima li određena knjižnica neku jedinicu knjižnične građe, koliko ih ima i koji im je trenutačni status – odnosno znati uočiti koje knjige nekog autora ima knjižnica
- naučiti razlikovati tiskani i elektronički časopis
8.RAZRED
Tema: Tipovi knjižnica
Ključni pojmovi: odjeli, fondovi, zbirke, pretraživanje, raspored građe
- učenici trebaju razumjeti sustav pojedinih vrsta knjižnica u Republici Hrvatskoj (Nacionalna i sveučilišna knjižnica, narodna, specijalna i školska knjižnica) i u svijetu
- znati samostalno pretraživati fondove knjižnica e- katalogom (on-line katalog i on-line informacija) radi pronalaženja jedinica knjižnične građe ili izvora informacija za samostalnu izradu rada
- da učenici steknu znanje o međupredmetnom povezivanju knjižnično – informacijskih znanja s drugim predmetima
- primijeniti stečena znanja i vještine u cjeloživotnom učenju
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Odgoj i obrazovanje |
> AZOO |
> Carnet |
> e-matica |
> Gvozd |
> HRskole |
> MZOŠ |
> Nacionalni centar za... |
> Net u školi |
> Portal za škole |
> Priručnik za učenje |
> Suradnici u učenju |
> Ured pravobranitelji... |
> Zbornica |
Sigurnost na Internetu |
Zabavno i poučno |
Mediji i informiranje |
> Bug |
> Drvo znanja |
> Enter |
> National Geographic |
> Školske novine |
> Zvrk |
No title
Odabrani udžbenici 2021.-2022..pdf
Dodatni obrazovni materijali 2021.-2022..pdf
Odabrani udžbenici 2021.-2022..pdf