preskoči na sadržaj

Osnovna škola Gvozd

 > O školi  > Knjižnica
Knjižnica

Volimo svoje bake i djedove

Autor: Unknown , 31. 10. 2012.

  

 

 

 

 

 

Povodom obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige koji je ove godine posvećen Europskoj godini aktivnog starenja i međugeneracijske solidarnosti učenici četvrtog razreda istražili su što su čitali njihovi djedovi i bake kad su bili mali, kako su se igrali i što danas vole.

 

                     

 

                 

Višestruke uloge baka i djedova u životu unuka

Bake i djedovi na svoje unuke, ovisno o razdoblju njihova života, mogu utjecati na različite načine. Njihova uloga može biti: obiteljski povjesničar, mentor, prijatelj za igru, savjetnik, ali i surogat-roditelj. (Beebe M., Duncan, S.F., 2006., prema Bengston, 1985; Olsen, Taylor, & Taylor, 2000; Tomlin, 1998.). Također mogu duboko utjecati na razvoj svojih unuka na slijedeće načine:

  1. Stvoriti osjećaj pripadnosti: Bake i djedovi su živa poveznica s prošlosti. Oni omogućuju stvaranje osjećaja pripadnosti i identiteta, te prenose znanje o obiteljskim precima. Mogu navesti djecu da cijene svoje pretke baveći se poput arhivara obiteljskom poviješću. Dijeleći i prepričavajući uspomene iz svog djetinjstva, ali i priče iz razdoblja kada su njihovi roditelji bili djeca, pomažu unucima da se bolje povežu sa svojom obitelji.
  1. Čuvari društva: Beebe M., Duncan, S.F., (2006.), nazivaju bake i djedove 'čuvarima društva' zbog toga što često upravo oni prenose znanja o ljudima, običajima i kulturi iz njihova vremena. Kako bi djeca što bolje razumjela i prihvatila svoje naslijeđe, mogu im pričati priče, pokazivati fotografije, iscrtati s njima obiteljsko stablo, pokazati im obiteljske recepte ili organizirati druženja cijele obitelji.
  1. Pružiti im bezuvjetnu ljubav: Djeca razvijaju samopoštovanje i samouvjerenost u okruženju u kojem se osjećaju voljenima. Najljepši dar koji bake i djedovi mogu pružiti svojim unucima, jest prvenstveno bezuvjetna ljubav, a onda i bezuvjetna podrška. Istraživanja pokazuju da je nakon odnosa roditelj – dijete, odnos djeteta sa svojim bakama i djedovima najčvršći (Beebe M., Duncan, S.F., 2006., prema Ruthenford i dr., 1999.). Kornhaber tu vezu naziva 'čistom ljubavlju', odnosno ljubavlju bez granica te naglašava da se takva veza često održi kad unuci odrastu. Sve ovo potvrđuju i riječi koje je napisao Dr. Benjamin Spock: 'Volite ga, i uživajte u djetetu onakvom kakvo ono jest, zaboravite na kvalitete koje ono ne posjeduje, jer dijete koje je cijenjeno zbog samoga sebe iskoristit će najbolje od prilika koje mu se pružaju.'
  1. Predstavljati nadu u budućnost: Bake i djedovi svojim unucima mogu pokazati da starenje ne znači prepustiti se dosadi. Kako ostaju aktivni, uživaju u hobijima, te nastavljaju učiti pokazujući tako svojim unucima da je budućnost svijetla u bilo kojoj životnoj dobi. Oni koji drže korak s vremenom i svjesni su svega što se oko njih događa, lakše će ostvarivati željeni utjecaj na unuke. Živeći sa svrhom, energično i s pozitivnim stavom šalju svojim unucima poruku da je život lijep i ugodan bez obzira na godine.
  1. Biti izvor stabilnosti i sigurnosti: Osjećaj sigurnosti i stabilnosti ostvaruju tako što su uvijek u pravo vrijeme na pravom mjestu. Mnogi od njih su kako se kaže 'čvrste stijene' proširene obitelji, jer su tu kada ih netko zatreba. Svi su oni prošli kroz teška razdoblja u životu pa mlađim generacijama mogu dati dobar savjet kako ustrajati u bezizlaznim situacijama (Beebe M., Duncan, S.F., 2006., prema Ruthenford i dr., 1999.).
  1. Biti mentor: Bake i djedovi su zlatni rudnik znanja, iskustava, talenata i vještina. Čitanje, pričanje priča, te poučavanje unuka raznim vještinama kao što su kuhanje, vrtlarenje i popravljanje auta, aktivnosti su koje se mogu odvijati kroz igru koja će dovesti do zbližavanja i stvaranja posebnog odnosa. Međutim, zajedničko provođenje vremena nije samo prilika da djeca nešto nauče, već prilika da i bake i djedovi nešto nauče te, ono najvažnije, da međusobno razgovaraju. (Beebe M., Duncan, S.F., 2006., prema Olsen i dr., 2000.)'
  1. Biti primjer pozitivnih vrijednosti, ideala i vjerovanja: Jedan od najmoćnijih načina učenja je učenje po modelu. Mnoga su djeca promatrači i oponašaju ono što vide da odrasli rade. Ako bake i djedovi idu u crkvu, unuci uče vrijednost duhovnosti, ako pak rade iako su u mirovini, djeca uče važnost radne etike i truda, a pokazivanjem ljubavi i međusobnim pomaganjem, uče ih vrijednostima braka (Beebe M., Duncan, S.F., 2006., prema Olsen i dr., 2000.; Storm & Storm, 1992.).








Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 
Logo škole

 
Oglasna ploča
 
POPIS UDŽBENIKA
 
Školsko zvono

 
HRABRI TELEFON
 
RED BUTTON

 
Lektira

 
Hrvatski pravopis

 
Jezični savjeti

 
Korisni linkovi




 
Arhiva dokumenata
 
Upisi u srednju školu

 
e-Dnevnik

 
Sigurnost na internetu

 
Projekti

 

 

 
"Zajedno na obrok 2"

 
Zelena čistka

 
Poveznice

 

 

 

 

 
Računi e-pošte

  

 

 

 

 

 
Tražilice

 
 > O školi  > Knjižnica
CMS za škole logo
Osnovna škola Gvozd / Ul. kralja Petra Svačića 21, HR-44410 Gvozd / os-gvozd.skole.hr / os-gvozd@os-gvozd.skole.hr
preskoči na navigaciju