Međunarodni dan pismenosti
Autor: Unknown , 8. 9. 2021.
Pismenost za oporavak usmjeren na čovjeka: smanjenje digitalne nejednakosti
Od 1967. godine obilježava se Međunarodni dan pismenosti (International Literacy Day) kako bi se javnost podsjetila na važnost pismenosti kao pitanja dostojanstva i ljudskih prava te kako bi se plan pismenosti unaprijedio prema pismenijem i održivijem društvu. Unatoč postignutom napretku, 773 milijuna mladih ljudi i odraslih još uvijek nisu svladali osnovne vještine pismenosti.
Proslava Dana pismenosti 2021.
Međunarodni dan pismenosti 2021. obilježava se će se pod temom Pismenost za oporavak usmjeren na čovjeka: smanjenje digitalne nejednakosti. Kriza COVID-19 poremetila je učenje djece, mladih ljudi i odraslih kao nikad prije. Također se povećala već postojeća nejednakost u pristupu učenju pismenosti, pogađajući 773 milijuna nepismenih mladih ljudi i odraslih. Pismenost mladih i odraslih nije bila prisutna u mnogim početnim nacionalnim planovima oporavka, dok su brojni programi opismenjavanja bili obustavljeni.
Čak i u doba globalne krize uloženi su napori da se pronađu alternativni načini za osiguravanje kontinuiteta učenja, uključujući učenje na daljinu, često u kombinaciji s učenjem uživo. Pristup učenju pismenosti, međutim, nije ravnomjerno raspoređen. Brz prelazak na učenje na daljinu također je naglasio trajni digitalni jaz u pogledu povezivanja, infrastrukture i bavljenja tehnologijom, kao i razlike u drugim uslugama, poput pristupa električnoj energiji.
Pandemija je, međutim, bila podsjetnik na kritičnu važnost pismenosti. Osim svoje intrinzične važnosti kao dijela prava na obrazovanje, pismenost osnažuje pojedince i poboljšava njihove živote proširujući njihove mogućnosti, a također je pokretač održivog razvoja. Pismenost je sastavni dio obrazovanja i cjeloživotnog učenja zasnovanog na humanizmu kako je definirano Ciljem održivog razvoja 4. Stoga je pismenost ključna za oporavak od krize COVID-19.
Međunarodni dan pismenosti 2021. istražit će na koji način pismenost može pridonijeti izgradnji čvrstih temelja za oporavak usmjeren na čovjeka, s posebnim naglaskom na povezanost pismenosti i digitalnih vještina koje su potrebne nepismenim mladima i odraslima. Bit će to prilika za preispitivanje budućeg podučavanja i učenja pismenosti, unutar i izvan konteksta pandemije.
Izvor: https://en.unesco.org
« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Odgoj i obrazovanje | ![]() |
> AZOO |
> Carnet |
> e-matica |
> Gvozd |
> HRskole |
> MZOŠ |
> Nacionalni centar za... |
> Net u školi |
> Portal za škole |
> Priručnik za učenje |
> Suradnici u učenju |
> Ured pravobranitelji... |
> Zbornica |
Sigurnost na Internetu | ![]() |
Zabavno i poučno | ![]() |
Mediji i informiranje | ![]() |
> Bug |
> Drvo znanja |
> Enter |
> National Geographic |
> Školske novine |
> Zvrk |
No title
Odabrani udžbenici 2021.-2022..pdf
Dodatni obrazovni materijali 2021.-2022..pdf
Odabrani udžbenici 2021.-2022..pdf