Međunarodni dan pismenosti
Autor: Unknown , 8. 9. 2021.
Pismenost za oporavak usmjeren na čovjeka: smanjenje digitalne nejednakosti
Od 1967. godine obilježava se Međunarodni dan pismenosti (International Literacy Day) kako bi se javnost podsjetila na važnost pismenosti kao pitanja dostojanstva i ljudskih prava te kako bi se plan pismenosti unaprijedio prema pismenijem i održivijem društvu. Unatoč postignutom napretku, 773 milijuna mladih ljudi i odraslih još uvijek nisu svladali osnovne vještine pismenosti.
Proslava Dana pismenosti 2021.

Međunarodni dan pismenosti 2021. obilježava se će se pod temom Pismenost za oporavak usmjeren na čovjeka: smanjenje digitalne nejednakosti. Kriza COVID-19 poremetila je učenje djece, mladih ljudi i odraslih kao nikad prije. Također se povećala već postojeća nejednakost u pristupu učenju pismenosti, pogađajući 773 milijuna nepismenih mladih ljudi i odraslih. Pismenost mladih i odraslih nije bila prisutna u mnogim početnim nacionalnim planovima oporavka, dok su brojni programi opismenjavanja bili obustavljeni.
Čak i u doba globalne krize uloženi su napori da se pronađu alternativni načini za osiguravanje kontinuiteta učenja, uključujući učenje na daljinu, često u kombinaciji s učenjem uživo. Pristup učenju pismenosti, međutim, nije ravnomjerno raspoređen. Brz prelazak na učenje na daljinu također je naglasio trajni digitalni jaz u pogledu povezivanja, infrastrukture i bavljenja tehnologijom, kao i razlike u drugim uslugama, poput pristupa električnoj energiji.
Pandemija je, međutim, bila podsjetnik na kritičnu važnost pismenosti. Osim svoje intrinzične važnosti kao dijela prava na obrazovanje, pismenost osnažuje pojedince i poboljšava njihove živote proširujući njihove mogućnosti, a također je pokretač održivog razvoja. Pismenost je sastavni dio obrazovanja i cjeloživotnog učenja zasnovanog na humanizmu kako je definirano Ciljem održivog razvoja 4. Stoga je pismenost ključna za oporavak od krize COVID-19.
Međunarodni dan pismenosti 2021. istražit će na koji način pismenost može pridonijeti izgradnji čvrstih temelja za oporavak usmjeren na čovjeka, s posebnim naglaskom na povezanost pismenosti i digitalnih vještina koje su potrebne nepismenim mladima i odraslima. Bit će to prilika za preispitivanje budućeg podučavanja i učenja pismenosti, unutar i izvan konteksta pandemije.
Izvor: https://en.unesco.org
| « Studeni 2025 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Odgoj i obrazovanje |
| > AZOO |
| > Carnet |
| > e-matica |
| > Gvozd |
| > HRskole |
| > MZOŠ |
| > Nacionalni centar za... |
| > Net u školi |
| > Portal za škole |
| > Priručnik za učenje |
| > Suradnici u učenju |
| > Ured pravobranitelji... |
| > Zbornica |
| Sigurnost na Internetu |
| Zabavno i poučno |
| Mediji i informiranje |
| > Bug |
| > Drvo znanja |
| > Enter |
| > National Geographic |
| > Školske novine |
| > Zvrk |
No title
Odabrani udžbenici 2021.-2022..pdf
Dodatni obrazovni materijali 2021.-2022..pdf
Odabrani udžbenici 2021.-2022..pdf



























