2012-10-22 12:30:00

Listopad - Mjesec školskih knjižnica

   "Obrazovan je onaj koji zna

      gdje naći ono što ne zna."

 

 

Cilj školske knjižnice je učenike znati naučiti učiti, odnosno naučiti učenika kako i gdje pronaći željenu informaciju.

Povodom obilježavanja Mjeseca školskih knjižnica u školskoj su knjižnici održani nastavni satovi.

                      

                       

Učenici su naučili...

 

 

               1. RAZRED                                         

                Tema: Knjižnica

                Ključni pojmovi: školska knjižnica, školski knjižničar

upoznavanje učenika sa knjižničarkom i knjižničnim prostorom; naučiti ih razlikovati knjižnicu od knjižare; naučiti ih posuđivati čuvati i vraćati knjige na vrijeme; pokazati razliku između knjiga (slikovnica, rječnik, knjiga);

 

 

2. RAZRED   

     Tema: Dječji časopisi

     Ključni pojmovi: rubrika, naslovnica, poučno-zabavni list, mjesečnik

učenike naučiti prepoznati i imenovati dječje časopise (naslovnica), razlikovati dječji tisak od dnevnog tiska i časopisa; naučiti ih prepoznati rubriku te znati odrediti da li ga sadržaj poučava ili zabavlja (poučno- zabavni list), razlikovati časopise po vremenu izlaženja da li je tjednik, mjesečnik ili godišnjak

      

 

                   3.RAZRED   

 

           Tema: Knjižnična građa

            Ključni pojmovi: knjiga, književnik, ilustrator, prevoditelj

učenike naučiti imenovati osobe koje su važne za nastanak knjige (autor, ilustrator,  prevoditelj) te prepoznati dijelove knjige (naslovnica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje  nakladnik) i podatke o knjizi

 

 

            4.RAZRED   

          Tema: Knjižnična građa – referentna zbirka

           Ključni pojmovi: enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas

učenike upoznati s referentnom zbirkom (enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas..) i načine njezine uporabe u svrhu proširivanja znanja

                 

 

 

          5. RAZRED   

          Tema: Smještaj knjiga na policama, UDK

                      Časopisi za popularizaciju znanosti – stručni časopisi

           Ključni pojmovi: znanost, struka, sažetak

                                        signatura, kataložni opis, knjižnični katalog, UDK

učenike sve više poučavati samostalnoj uporabi izvora informacija i znanja – od petog razreda u središtu pozornosti su informacije odnosno njeno vrjednovanje u svrhu razvijanja osobne odgovornosti pri stjecanju vještina potrebnih za cjeloživotno učenje

- trebaju znati uočiti područja ljudskog znanja( struke), odnosno prepoznati i imenovati znanosti te zapaziti njihovo grananje

- da učenik zna pronaći knjigu na polici uz pomoć signature

- da zna objasniti kataložni opis

- te pronaći knjigu u knjižnici uz pomoć knjižničnog kataloga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        6.RAZRED  

        Tema: Organizacija i poslovanje školske knjižnice

         Ključni pojmovi: UDK-klasifikacija, stručni i predmetni katalog

 učenik treba znati razumjeti sustav Univerzalne decimalne klasifikacije (UDK) kojom se klasificiraju popularno znanstvena i stručna djela te prema njemu znati pronaći knjigu u bilo kojoj knjižnici     naučiti ih služiti se katalozima i bibliografijama pri pronalaženju informacija za potrebe problemsko – istraživačke i projektne nastave   učenike poticati na samostalno rabljenje predmetnica, odabir tehnike rada, načina pretraživanja te izvora informacija za rješavanje problemsko – istraživačkih zadaća

 

 

 

           7. RAZRED

           Tema: Periodika na različitim medijima

           Ključni pojmovi: tiskana i elektronička periodika, autorstvo, citat

 naučiti učenike izabrati i uporabiti podatke iz različitih časopisa pri oblikovanju informacija

- pronaći citat, znati citirati, i uporabiti ga – usvojiti citiranje literature pri izradbi referata i zadaća istraživačkog tipa

- osposobiti učenika pretraživati fondove knjižnica putem e- kataloga (on – line katalozi)

- znati pronaći odgovor na pitanje ima li određena knjižnica neku jedinicu knjižnične građe, koliko ih ima i koji im je trenutačni status – odnosno znati uočiti koje knjige nekog autora ima knjižnica

- naučiti razlikovati tiskani i elektronički časopis

 

 

 

           8.RAZRED

          Tema: Tipovi knjižnica

           Ključni pojmovi: odjeli, fondovi, zbirke, pretraživanje, raspored građe

učenici trebaju razumjeti sustav pojedinih vrsta knjižnica u Republici Hrvatskoj (Nacionalna i sveučilišna knjižnica, narodna, specijalna i školska knjižnica) i u svijetu znati samostalno pretraživati fondove knjižnica e- katalogom (on-line katalog i on-line informacija) radi pronalaženja jedinica knjižnične građe ili izvora informacija za samostalnu izradu rada da učenici steknu znanje o međupredmetnom povezivanju knjižnično – informacijskih znanja s drugim predmetima primijeniti stečena znanja i vještine u cjeloživotnom učenju

 

 

 


Osnovna škola Gvozd