2012-10-12 08:35:00

Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje

                    Učenici 2. razreda obilježili su 

                    10. listopada 2012.god. Dan kruha 

                    i zahvalnosti za plodove zemlje kroz  

                                                           integrirani dan.

Učenici 2. razreda sa svojom učiteljicom Barbarom Šišinački,  vjeroučiteljem Dariom Šudićem i učiteljicom Tanjom Kovačević iz engleskog jezika obilježili su 10. listopada 2012.god. Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje. Taj dan integrirali su se sadržaji iz hrvatskog jezika, prirode i društva, vjeronauka i engleskog jezika. Cilj tematskog dana je bio  upoznati tradicionalne i vjerska običaje obilježavanja blagdana, u Hrvatskoj kao i u zemljama engleskog govornog područja, naučiti način pravljenje kruha te na taj način razvijati svijest o očuvanju hrvatske kulturne baštine.

 

1.     AKTIVNOST: Interpretacija pjesme N. Videk Što radi pekar.

Svi sjedimo  u krugu razgovaramo. Što ste danas jeli za zajutrak? Tko pravi kruh? Od čega se pravi kruh? Što sve treba raditi da dobijemo pšenicu?A brašno? Koje vrste brašna poznajete i proizvode od njih? Tko od brašna peče kruh?

Interpretativno čitamo pjesmicu,analiziramo sadržaj i pjesničke slike. Za svaku kiticu rišemo sličicu i ispod nje zapisujemo rečenicu.

 

2.    AKTIVNOST: Gledanje filma A. Marksa: Kako je Ana kupila kruh

Gledanjem filma učenici doznaju što se dogodilo djevojčici Ani kad je pošla kupiti kruh. Nakon analize filmske priče slijedi stvaralački rad. Učenici su podijeljeni u skupine. 1. skupina ima zadatak imenovati glavni lik i sporedne likove, navesti osobine glavnog lika te ga nacrtati; 2. skupina ima zadatak navesti stvarne događaje i nestvarne događaje te nacrtati jedan stvarni i jedan nestvarni događaj; 3. skupina ima zadatak napisati slijed događaja i nacrtati najsmješniji događaj iz filma.

 

 

3.    AKTIVNOST: Izradba pšeničnog, raženog i kukuruznog kruha.

Učenici su podijeljeni u 3 skupine. Prva skupina izrađuje kruh od pšeničnog brašna, druga od kukuruznoga, a treća od raženog brašna. Pripremamo  sastojke za izradbu kruha  i ponavljamo postupak pravljenja kruha. Svaka skupina mijesi kruh te ga ostavlja da se diže. Dok se kruh peče učenici pišu na papiriće zahvale zemlji za ubrane plodove. Nakon toga zajednički blagujemo kruh izgovaramo  zahvale koju smo sami osmislili.

 


 

4.    AKTIVNOST: Gledanje filma: What is Thanksgiving?

 

 

Kroz gledanje filma učenici su saznali porijeklo i običaje vezane za navedeni praznik u zemljama engleskog govornog područja. Nakon toga učenicu su usvojili tradicionalnu dječju  pjesmicu: Gobble, gobble, gobble

Tijekom  sata učenici su usvojili nekoliko pojmova vezanih za Thanksgiving npr. CORN, BREAD, SHIP, TURKEY… Usvojene pojmove su prikazali i crtežima.

 

 

5.    AKTIVNOST: Naša zahvalnost Bogu i ljudima za plodove zemlje

Nakon Molitve Oče naš i razgovora o  dijelovima molitve (Kruh naš svagdanji daj nam danas...) učenici osvješćuju da ja Bog prvi Stvoritelj svakoga ploda na zemlji i da se on Očinski brine za naše potrebe. Da moramo poštivati vrijednost plodova zemlje i biti zahvalni za njih. Slikanjem plodova zemlje i njihovo dijeljenje s drugom djecom učenici izražavaju osjećaje radosti i zahvalnosti.

 

 


Osnovna škola Gvozd