2012-10-22 12:30:00 Listopad - Mjesec školskih knjižnica "Obrazovan je onaj koji zna gdje naći ono što ne zna."
Cilj školske knjižnice je učenike znati naučiti učiti, odnosno naučiti učenika kako i gdje pronaći željenu informaciju. Povodom obilježavanja Mjeseca školskih knjižnica u školskoj su knjižnici održani nastavni satovi.
Učenici su naučili...
1. RAZRED Tema: Knjižnica Ključni pojmovi: školska knjižnica, školski knjižničar upoznavanje učenika sa knjižničarkom i knjižničnim prostorom; naučiti ih razlikovati knjižnicu od knjižare; naučiti ih posuđivati čuvati i vraćati knjige na vrijeme; pokazati razliku između knjiga (slikovnica, rječnik, knjiga);
2. RAZRED Tema: Dječji časopisi Ključni pojmovi: rubrika, naslovnica, poučno-zabavni list, mjesečnik učenike naučiti prepoznati i imenovati dječje časopise (naslovnica), razlikovati dječji tisak od dnevnog tiska i časopisa; naučiti ih prepoznati rubriku te znati odrediti da li ga sadržaj poučava ili zabavlja (poučno- zabavni list), razlikovati časopise po vremenu izlaženja da li je tjednik, mjesečnik ili godišnjak
3.RAZRED
Tema: Knjižnična građa Ključni pojmovi: knjiga, književnik, ilustrator, prevoditelj učenike naučiti imenovati osobe koje su važne za nastanak knjige (autor, ilustrator, prevoditelj) te prepoznati dijelove knjige (naslovnica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje nakladnik) i podatke o knjizi
4.RAZRED Tema: Knjižnična građa – referentna zbirka Ključni pojmovi: enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas učenike upoznati s referentnom zbirkom (enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas..) i načine njezine uporabe u svrhu proširivanja znanja
5. RAZRED Tema: Smještaj knjiga na policama, UDK Časopisi za popularizaciju znanosti – stručni časopisi Ključni pojmovi: znanost, struka, sažetak signatura, kataložni opis, knjižnični katalog, UDK učenike sve više poučavati samostalnoj uporabi izvora informacija i znanja – od petog razreda u središtu pozornosti su informacije odnosno njeno vrjednovanje u svrhu razvijanja osobne odgovornosti pri stjecanju vještina potrebnih za cjeloživotno učenje- trebaju znati uočiti područja ljudskog znanja( struke), odnosno prepoznati i imenovati znanosti te zapaziti njihovo grananje - da učenik zna pronaći knjigu na polici uz pomoć signature - da zna objasniti kataložni opis - te pronaći knjigu u knjižnici uz pomoć knjižničnog kataloga
6.RAZRED Tema: Organizacija i poslovanje školske knjižnice Ključni pojmovi: UDK-klasifikacija, stručni i predmetni katalog učenik treba znati razumjeti sustav Univerzalne decimalne klasifikacije (UDK) kojom se klasificiraju popularno znanstvena i stručna djela te prema njemu znati pronaći knjigu u bilo kojoj knjižnici naučiti ih služiti se katalozima i bibliografijama pri pronalaženju informacija za potrebe problemsko – istraživačke i projektne nastave učenike poticati na samostalno rabljenje predmetnica, odabir tehnike rada, načina pretraživanja te izvora informacija za rješavanje problemsko – istraživačkih zadaća
7. RAZRED Tema: Periodika na različitim medijima Ključni pojmovi: tiskana i elektronička periodika, autorstvo, citat naučiti učenike izabrati i uporabiti podatke iz različitih časopisa pri oblikovanju informacija- pronaći citat, znati citirati, i uporabiti ga – usvojiti citiranje literature pri izradbi referata i zadaća istraživačkog tipa - osposobiti učenika pretraživati fondove knjižnica putem e- kataloga (on – line katalozi) - znati pronaći odgovor na pitanje ima li određena knjižnica neku jedinicu knjižnične građe, koliko ih ima i koji im je trenutačni status – odnosno znati uočiti koje knjige nekog autora ima knjižnica - naučiti razlikovati tiskani i elektronički časopis
8.RAZRED Tema: Tipovi knjižnica Ključni pojmovi: odjeli, fondovi, zbirke, pretraživanje, raspored građe učenici trebaju razumjeti sustav pojedinih vrsta knjižnica u Republici Hrvatskoj (Nacionalna i sveučilišna knjižnica, narodna, specijalna i školska knjižnica) i u svijetu znati samostalno pretraživati fondove knjižnica e- katalogom (on-line katalog i on-line informacija) radi pronalaženja jedinica knjižnične građe ili izvora informacija za samostalnu izradu rada da učenici steknu znanje o međupredmetnom povezivanju knjižnično – informacijskih znanja s drugim predmetima primijeniti stečena znanja i vještine u cjeloživotnom učenju
|
Osnovna škola Gvozd |