2025-01-24 13:20:18 Međunarodni dan obrazovanja
Obrazovanje mijenja svijet.
Opća Skupština UN-a krajem 2018. godine proglasila je 24. siječnja Međunarodnim danom obrazovanja kako bi naglasila presudnu ulogu kvalitetnog i dostupnog obrazovanja u ostvarivanju svih Ciljeva održivog razvoja. Rezolucija tako navodi da obrazovanje igra ključnu ulogu u izgradnji održivog i otpornog društva i doprinosi postizanju svih ostalih Ciljeva održivog razvoja. Obrazovanje povećava produktivnost pojedinaca, jača potencijal za ekonomski rast, razvija vještine potrebne za dostojanstven rad, razvija profesionalne vještine potrebne za održivi razvoj, uključujući u područjima vodoprivrede i sanitacije,zelene energije i očuvanja prirodnih resusa; pomaže iskorijeniti siromaštvo i glad,doprinosi poboljšanju zdravlja, promiče rodnu ravnopravnost i može doprinijeti smanjenju nejednakosti, promociji mira, vladavine prava i poštivanja ljudskih prava“. Učenici su napisali zašto je njima važno obrazovanje. Pogledali smo zajedno film Dječak koji je ukrotio vjetar i doznali više o životu mladog Williama Kamkwambu: inženjera, inovatora i autora iz Malawija čija će vas priča zasigurno inspirirati i motivirati. Mladi inženjer, inovator i autor, rođen je 5. kolovoza 1987. godine u selu Masitala u afričkoj državi Malawi. On i njegova obitelj živjeli su u siromaštvu, preživljavajući od poljoprivrede. Velika suša i glad prisilili su Kamkwambu da prekine školovanje sa 14 godina jer njegovi roditelji nisu imali novaca kojim bi mu platili školarinu. No, William nije odustajao. Počeo je posjećivati lokalnu knjižnicu u kojoj je otkrio svoju veliku strast prema elektronici. Upravo se iz te ljubavi rodila ideja koja će ga proslaviti u domovini, ali i u svijetu. Tijekom boravka u knjižnici nabasao je na sliku vjetrenjače u jednom američkom udžbeniku. Budući da njegovo selo nije imalo struju, a vjetar je jedan od rijetkih resursa kojim Malawi obiluje, petnaestogodišnji Kamkwamba odlučio je improvizirati i pokušati je napraviti sam. "Svi su mi se smijali kada sam rekao da gradim vjetrenjaču", ispričao je Kamkwamba. "Mislili su da sam poludio. Zato sam im počeo govoriti da se samo igram sa dijelovima. To je izgledalo manje ludo". Počeo je malim modelom, koristeći jeftin dimnamo i materijale koje je našao na lokalnim odlagalištima otpada. Koristeći znanja koja je stekao izradom modela, ubrzo je izgradio potpuno funkcionalnu vjetrenjaču koja je napajala kućanske aparate u njegovoj kući. Vjetrenjača je pokretala i pumpu koja je njegovoj obitelji osiguravala dragocjenu vodu iz dubokog bunara, omogućivši im da zasade nove i raznolikije usjeve. Danas Kamkwamba ima pet vjetrenjača, uključujući i onu kod lokalne škole koju je izgradio kako bi naučio djecu izrađivanju vjetrenjače.
|
Osnovna škola Gvozd |