2025-01-15 12:51:03

Protokol o kontroli ulaska i izlaska

       REPUBLIKA HRVATSKA

SISAČKO-MOSLAVAČKA ŽUPANIJA

      OSNOVNA ŠKOLA GVOZD

         Ul. Kralja Petra Svačića

KLASA: 602-01/25-01/04

URBROJ: 2176-43-01-25-1

      U Gvozdu, 15. siječnja 2025.

 

U skladu s Protokolom o kontroli ulaska i izlaska iz školskih ustanova koji je odlukom donio ministar znanosti, obrazovanja i mladih na temelju članka 52. Zakona o sustavu državne uprave (Narodne novine, broj 66/19) i članka 11. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu tijela državne uprave (Narodne novine, broj 85/20, 21/23 i 57/24), KLASA: 602-01/24-01/00527, URBROJ:533-05-25-0003, od 2. siječnja 2025. a na temelju čl. 72. Statuta Osnovne škole Gvozd ravnatelj Natko Rupčić je donio odluku o uspostavi sigurnosnog tima za provedbu Protokola o kontroli ulaska i izlaska u Osnovnoj školi Gvozd, KLASA: 602-01/25-01/01, URBROJ: 2176-43-01-25-2, od 10. siječnja 2025.

Sigurnosni tim Osnovne Škole Gvozd donosi:

 

Protokol o kontroli ulaska i izlaska u Osnovnoj školi Gvozd

1.Uvod

 

 

Ovaj protokol izrađen je s ciljem osiguravanja veće sigurnosti u Osnovnoj školi Gvozd, (u daljnjem tekstu: škola), zaštite učenika i svih radnika u školi te prevencije mogućih situacija povećanog rizika.

Pravila definirana ovim Protokolom odnose se na sve osobe za vrijeme boravka u školskoj ustanovi uključujući učenike, radnike, roditelje ili skrbnike (u daljnjem tekstu: roditelji) i druge vanjske posjetitelje.

Svi učenici, radnici, roditelji i drugi vanjski posjetitelji dužni su biti upoznati s ovim Protokolom te se istog pridržavati, a njegova provedba zahtijeva suradnju svih dionika i uključenih strana.

Škola je dužna uskladiti svoje interne dokumente (kućni red školske ustanove, interni protokoli o postupanju u slučaju kriznih situacija i sl.)

2.Kontrola pristupa prostorima školske ustanove

 

 

  1. Zaključavanje i nadzor ulaza u prostore školske ustanove

Ulazna vrata škole kao i sporedni ulaz namijenjen djelatnicima su zaključani tijekom cijelog radnog vremena na način da su osigurani evakuacijski izlazi, osim u posebnim okolnostima koje odobri ravnatelj.

Škola dva puta godišnje provodi simulaciju evakuacije za krizne situacije.

U svrhu ulaska učenika u školsku ustanovu vrata će biti otključana prije početka nastave, od 7 sati te nakon završetka nastave 15 minuta uz prisustvo djelatnika na porti škole.

Uz obvezu određivanja dežurstva sukladno čl. 70. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i čl. 17. Pravilnika o načinu postupanja odgojno-obrazovnih radnika školskih ustanova u poduzimanju mjera zaštite prava učenika te prijave svakog kršenja tih prava nadležnim tijelima, ravnatelj određuje dežurstvo radnika na ulazu u školsku ustanovu tijekom radnog vremena školske ustanove sukladno Godišnjem planu i programu rada.

U slučaju uočavanja neuobičajenog ponašanja osoba u prostorima školske ustanove, svi radnici su dužni o tome odmah obavijestiti ravnatelja ili u odsudstvu ravnatelja obavještava se tajnika škole.

U slučaju uočavanja protupravnog ponašanja ili ponašanja kojim se ugrožava sigurnost osoba u školskoj ustanovi, žurno će se o tome obavijestiti i policija.

2.2.Ulasci i izlasci tijekom odmora učenika

 

 

Tijekom malog odmora učenicima nije dopušteno napuštanje školske ustanove. Tijekom velikog odmora učenicima osnovne škole nije dopušten izlazak izvan vanjskih prostora školske ustanove.

2.3.Ulazak roditelja i drugih vanjskih posjetitelja u školsku ustanovu

 

Jedinstveni ulaz za sve roditelje i posjetitelje je glavni/prednji ulaz. Sporedni (bočni ulaz kod kuhinje) namijenjen je samo djelatnicima i logističkoj dostavi kuhinje.

Roditelji mogu ulaziti u školsku ustanovu samo u dogovorenom terminu uz prethodnu najavu ili na poziv od strane školske ustanove, o čemu se obavještava radnik na ulazu u školsku ustanovu.

Roditelji koji dolaze na informativne razgovore s razrednicima ili drugim predmetnim učiteljima obvezni su poštovati raspored koji je objavila škola na web stranici, oglasnoj ploči škole i na ulazu u školu.

Učitelj je dužan preuzeti stranku na ulazu te nakon sastanka ispratiti stranku iz školske ustanove.

Radnik školske ustanove obvezan je provjeriti identitet osobe koja ulazi u školsku ustanovu uvidom u osobnu iskaznicu ili drugi odgovarajući dokument s fotografijom osobe. Osobi koja to odbije neće se dopustiti ulazak u školsku ustanovu.

Stranke se prilikom dolaska u školu obvezno javljaju na portu i ostavljaju podatke o svom imenu i prezimenu te svrsi dolaska. Dežurna osoba upisuje podatke o stranci u evidencijsku listu, vrijeme ulaska i izlaska te kod koje osobe dolazi u posjet.

Svi posjetitelji koji nisu radnici ili učenici školske ustanove moraju biti evidentirani i u pratnji radnika školske ustanove upućeni na dogovoreno mjesto i ispraćeni iz školske ustanove.

Svim ostalim nezaposlenim osobama (bivši učenici, turistički posjeti…) zabranjen je ulazak u školsku ustanovu, osim u posebnim okolnostima koje odobri ravnatelj.

2.4.Pregled osoba i predmeta učenika i drugih posjetitelja školskih ustanova

 

Radnik škole koji je zadužen za poslove nadzora ulaza u prostore školske ustanove, radi zaštite sigurnosti, može izvršiti sigurnosne preglede:

  • učenika i njihovih predmeta (odjeća, torba i dr.)
  • drugih osoba koje ulaze u školsku ustanovu i njihovih predmeta (torbe i dr.).

Sigurnosni pregled učenika i njihovih predmeta mogu provoditi i odgojno-obrazovni radnici tijekom održavanja nastave.

Predmeti pogodni za nanošenje ozljeda ili drugi nezakoniti predmeti privremeno će se zadržati, a o njihovu pronalasku obavijestit će se ravnatelj, stručne službe, roditelji i policija kada su za to ispunjeni uvjeti za policijsko postupanje.

Osobama koje ne dopuštaju obavljanje pregleda neće se dopustiti ulazak u školsku ustanovu.

3.Edukacija i informiranje učenika, radnika i roditelja

 

 

Škola će sve svoje radnike i učenike informirati o ovom Protokolu i pravilima ponašanja u školi, kao i redovito informirati roditelje o sigurnosnim mjerama i procedurama.

Škola provodi simulacije evakuacije i drugih kriznih situacija najmanje dva puta godišnje  uključujući i roditelje u radionice i simulacije sigurnosnih procedura.

Školska ustanova aktivno surađuje s Općinom Gvozd, Sisačko-moslavačkom županijom i Policijskom postajom Gvozd u cilju osiguravanja sigurnosti školskog okruženja. Osigurali smo sustav komunikacije za brzu reakciju u kriznim situacijama, uključujući hitne brojeve koji su postavljeni na vidljiva mjesta u školi.

Sustav komunikacije s roditeljima i vanjskim službama

Jasan i učinkovit sustav komunikacije s roditeljima i vanjskim službama od ključne je važnosti za brzu i koordiniranu reakciju u slučaju krizne situacije u školi ili u okolišu školskog objekta.

Utvrđivanje sustava:

  1. Radnik škole obavještava ravnatelja ili tajnika
  2. Ravnatelj obavještava sigurnosni tim škole te kontaktira 112-Operativni centar civilne zaštite ustrojen na nacionalnoj razini ili ostale hitne brojeve
  3. Sigurnosni tim škole obavještava sve ostale dionike škole

Nakon izrade Procjene postojećeg stanja i analizu rizika, Sigurnosni tim u suradnji sa djelatnicima MUP-a PU Sisačko-moslavačke županije će razraditi i evaluirati ove korake sustava komunikacije.

4.Uspostava sigurnosnog tima

 

 

Škola je formirala školski sigurnosni tim koji se sastoji od ravnatelja, pedagoginje,  dvije učiteljice, domara i predsjednice Vijeća roditelja, a koji će na redovitim sastancima analizirati potencijalne sigurnosne prijetnje i evaluaciju mjera.

Na sastanke sigurnosnog tima mogu biti pozvani predstavnici osnivača školske ustanove, policije, civilne zaštite, socijalnog rada, zdravstva i drugih relevantnih dionika.

5.Međuresorna suradnja

 

 

Radi ostvarivanja sigurnosti, suradnja s lokalnom policijskom postajom i drugim relevantnim dionicima obvezan je i ključni element sigurnosnog sustava škole. Takva suradnja omogućuje pravodobno prepoznavanje potencijalnih sigurnosnih rizika te osigurava dodatnu potporu u rješavanju specifičnih izazova.

Obvezno je održavanje redovitih koordinacijskih sastanaka s lokalnim timovima proizišlim iz Sporazuma o međuresornoj suradnji i koordinaciji u području sprječavanja nasilja i drugih ugrožavajućih ponašanja na lokalnoj razini i Protokola o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima (u daljnjem tekstu: lokalni timovi).

Nastavlja se provedba zajedničkih preventivnih i edukativnih projekata i aktivnosti radi podizanja svijesti učenika i radnika školske ustanove o odgovornom ponašanju i važnosti pridržavanja sigurnosnih pravila.

6.Evaluacija i unapređenje internih protokola škole

 

 

Škola u suradnji s osnivačem i lokalnim timovima u obavezi je, u roku od 90 dana od donošenja ovog Protokola, izraditi Procjenu postojećeg stanja i analizu rizika temeljem koje će se izraditi Plan sigurnosti školske ustanove, odnosno definirati mjere sigurnosti i zaštite školske ustanove, a najkasnije do kraja nastavne godine 2024./2025.

Škola će redovito pratiti učinkovitost mjera sigurnosti koje su definirane internim aktima školske ustanove te je nužna periodična revizija mjera sigurnosti na temelju povratnih informacija od radnika, učenika i roditelja ili novih okolnosti. U suradnji sa svojim osnivačem Sisačko-moslavačkom županijom,  škola je osigurala postavljanje videonadzora.

7.Završne odredbe

 

 

Škola je dužna osigurati zaštitu prava propisanih Ustavom Republike Hrvatske, konvencijama, zakonima, provedbenim propisima, kao i provedbu programa kojim se promiče zaštita učenikovih prava, sigurnost i zdravlje učenika i radnika.

Zakonskim i podzakonskim aktima propisano je i provođenje i postupanje, kao i vođenje određenih evidencija iz područja zaštite na radu - Zakonom o zaštiti na radu (Narodne novine, br. 71/14; 118/14, 94/18, 96/18) te pravilnicima koji proizlaze iz njega.

Ovaj Protokol temelji se na Ustavu Republike Hrvatske, Konvenciji o pravima djeteta te na pozitivnim zakonskim i podzakonskim propisima Republike Hrvatske. Obveza zaštite prava učenika propisana je Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, br. 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20,

151/22 i 156/23).

Način postupanja odgojno-obrazovnih radnika u poduzimanju mjera zaštite prava učenika te obveza prijave svakog kršenja tih prava nadležnim tijelima regulirani su:

  • Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, br. 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19,

64/20 i 151/22 i 156/23)

  • Kaznenim zakonom (Narodne novine, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18 i 126/19)
  • Zakonom o zaštiti od nasilja u obitelji (Narodne novine, br. 70/17)
  • Zakonom o elektroničkim medijima (Narodne novine, br. 111/21)
  • Pravilnikom o načinu postupanja odgojno-obrazovnih radnika školskih ustanova u poduzimanju mjera zaštite prava učenika te prijave svakog kršenja tih prava nadležnim tijelima (Narodne novine, br. 132/13)
  • Pravilnikom o kriterijima za izricanje pedagoških mjera (Narodne novine, br. 94/15, 3/17)
  • Pravilnikom o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju (Narodne novine, br. 24/15)
  • Sporazumom o međuresornoj suradnji i koordinaciji u području sprječavanja nasilja i drugih ugrožavajućih ponašanja na lokalnoj razini (MUP, MDOMSP, MP, MIZ, MZO, MHB, 2020.)
  • Protokolom o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima (Vlada RH, 2024.)

 

  • Protokolom o postupanju u slučaju zlostavljanja i zanemarivanja djece (Vlada RH, 2014.)
  • Protokolom o pokretanju psiholoških kriznih intervencija u sustavu odgoja i obrazovanja (Ministarstvo znanosti i obrazovanja, 2015.)
  • Protokolom o postupanju u slučaju seksualnog nasilja (Vlada RH, 2023.)
  • Protokolom o postupanju u slučaju nasilja u obitelji (Vlada RH, 2019.)
  • Smjernicama za postupanje školskih ustanova u slučajevima ugroze s neželjenim posljedicama (MZO, 2023.)
  • Uputama o postupanju u slučaju neovlaštenog ulaska stranih osoba u prostore školskih ustanova (Ministarstvo znanosti i obrazovanja, 2017.)
  • te drugim važećim zakonskim i podzakonskim aktima i dokumentima koji se odnose na sigurnost u školskim ustanovama.

Mjere definirane ovim Protokolom odnose se na sve osobe za vrijeme boravka u školskoj ustanovi, uključujući učenike, radnike, roditelje i druge vanjske posjetitelje.

Ravnatelj je dužan informirati radnike školske ustanove o mjerama ovog Protokola. Razrednici su obvezni informirati učenike i njihove roditelje.

Ovaj Protokol o kontroli ulaska i izlaska u Osnovnoj školi Gvozd je objavljen na oglasnoj ploči škole i web stranici škole 15. siječnja 2025. te stupa na snagu sa danom objave.

 

Sigurnosni tim Osnovne Škole Gvozd

 


Osnovna škola Gvozd