2022-10-01 09:00:00

Međunarodni mjesec školskih knjižnica 2022.

 

 

   "Čitanje za globalni mir i sklad"

 

 

Listopad je Međunarodni mjesec školskih knjižnica (ISLM), godišnja proslava školskih knjižnica diljem svijeta. Pronađite načine na koje možete voditi proslavu, sudjelujte i zagovarajte važnost školskih knjižnica, knjižničarskih stručnjaka i učenika koji ih čine izvrsnima!

Tema ISLM-a za 2022. je “ČITANJE ZA GLOBALNI MIR I SKLAD.” Temelji se na temi IASL konferencije 2022. „Školsko knjižničarstvo i razvoj globalnog informacijskog krajolika“. Znamo da postoje mnoge zemlje u svijetu koje se suočavaju s teškim situacijama. Jedna stvar oko koje se svi možemo složiti je potreba za mirom i skladom diljem svijeta. Naša će tema potaknuti sve koji ove godine sudjeluju u ISLM-u da razmisle o tome kako nam čitanje može pomoći da razumijemo i podržavamo jedni druge. Istinsko doživljavanje putovanja drugih kroz pripovijedanje vodi nas na vlastito putovanje prema većem razumijevanju i suosjećanju.

Ove godine pozivamo sudionike da promisle i slave vezu između knjiga, čitanja, školskih knjižnica i kako zajedno mogu promicati mir i sklad. Odabrali smo tekst za koji vjerujemo da će biti dostupan svim našim sudionicima (od 3 do 20 godina). Pozivamo ih da proslave ISLM 2022. uključivanjem u projekte i aktivnosti za istraživanje i izražavanje ovogodišnje teme. Nadamo se da će ISLM 2022. biti prekrasna kreativna, maštovita svjetska proslava školske knjižnice. Tema se može tumačiti na mnogo načina, ali kako god da se odlučimo, ona je u pozadini važne uloge školskih knjižnica u životima male djece.

Izvor: https://iasl-online.wildapricot.org/ISLM 

Tijekom listopada organizirani su sati u školskoj knjižnici na kojima su učenici naučili nešto novo o knjižnicama. 

Učenici prvog razreda postali su novi članovi školske knjižnice i naučili su što je knjižnica, a što knjižara. Pogledali su crtani film Peppa u knjižnici, a zatim su naslikali svoju knjižnicu.

Učenici drugog razreda upoznali su se s dječjim časopisima u knjižnici koji su izvor znanja i zabave u njihovo slobodno vrijeme.

Učenici trećeg razreda koristili su se enciklopedijama u školskoj knjižnici, a doznali su i kako koristiti elektroničke enciklopedije.

Učenici četvrtog razreda upoznati su s referentnom zbirkom u knjižnici i uporabom rječnika i pravopisa u svakodnevnom životu.

Učenici petog razreda čitali su članke iz časopisa s razumijevanjem i prepričavali su ih vlastitim riječima.

Učenici šestog razreda upoznati su sa smještajem knjiga na policama uz pomoć signature i UDK klasifikacijom.

Učenici sedmog razreda upoznati su s katalozima i pretraživanjem e-kataloga. Naučili su pronaći informacije o knjizi, ima li knjižnica knjigu, koliko ih ima i koji im je status.

Učenici osmog razreda upoznati su sa sustavom i poslovanjem pojedinih knjižnica u Hrvatskoj. 

 

 

 


Osnovna škola Gvozd